Friday, May 29, 2015

Today's weather reflecting world

Its seems it started to rain again. Mään. I did cry out for sun keeping me awake at night but I wasn't actually hoping for rain either. And here I notice myself acting like typical stupid human -- Its fun how some of us ( this time me in cluded) is never satifised with the weather. Always either too cold or too hot. Or then there ain't no wind and the air is rough and sharp like road in the contryside with no asphalt on it. So dusty that it makes one puke. Or then there is hot air and wind beating the hot air on your face untill it hurts. Or then its too cold.

When think of it we all have suffered for things I listed above. Many times when you see beautiful holiday island you think "wow this place is  paradise" but when being honest to ourself there is always something wrong. .. And do you know why? My quess is as good as yours but I think its because this isn't paradise. Its fallen world.
..
Yes you can see many beautiful things here, and some awesome scenery. And beautiful music.. But also horrible things like war, people dying for either being sick or hungry or then get killed by each other because other one was dating a guy other was interested on. That one was seen in Finnish media couple weeks ago. Two girls who were "doing okay with each other", one gets mad, visits the other's home and kills other because "just happened to get bitch rage mode on" or someting.

Ya. Bros. How ever I try looking this world I just can't make it feel like paradise. When I'm alone, listening good music and eating icecream I think then I can have glimpse of paradise.. But still. Something is missing.

I found my hope for thinking that maybe Jesus does love me and maybe there is heaven for mad furries like myself. But how about you dear reader? What keeps you not getting insane and loosing all hope when the  world around you turns out to be gloomy place? I'm interested to hear your story. Please comment and share your story below.

Or if you are just struggling and going one day before an other like I used to do sometimes and most of my days I still struggle and cry out when I fail. How does that feel? Can you relate anything I wrote here?

-Varjokani

4 comments:

  1. No voi kikkeli, selain sekosi ja heitti mut pois tältä sivulta kesken kommentin kirjoittamisen. ;_;

    Yritetään uudestaan...

    Luulen, että osa omaa masennustani johtuu juuri siitä, että tiedän miten paska paikka maailma on. Tuntuu voimattomalta, kun ei voi tehdä asioille mitään. Haluaisin poistaa kaiken rasismin, homofobian, misogynian ja muut vihat ja epäluulot. Olen väsynyt lukemaan, miten Amerikassa poliisi ampui taas yhden mustan nuoren. Väsynyt lukemaan ja kuulemaan sodista ja väkivallasta. Olen väsynyt taistelemaan oikeuksieni puolesta, kun Suomessa (+ niin monissa muissakin maissa) en lesbona ole heteroiden arvoinen. En ole yhtä ihminen kuin heterot. Olen väsynyt siihen, että mua pidetään tiukkapipoisena, koska huomautan muille jos sanovat esim. jotain rasistista huomaamattaan. Yritän tehdä oman osani näiden pahuuksien poistamisessa, mutta saan kurat naamalleni siitä hyvästä. Kiitti.

    Uskoin itsekin ennen Jumalaan. Monta vuotta. Oli turvallista tietää, että joku "rakastaa niin, että sattuu." Mutta mun oli pakko erota kirkosta, koska en halua tukea sitä niin kauan kun se ei tue mua pyyteettömästi. En ymmärrä, miksi avioeroa ei tuomita yhteiskunnassa, mutta homoseksuaalisuus tuomitaan... En voi ymmärtää, mikä toisen ihmisen rakastamisessa voi olla väärin. Miten se valtava rakkaus, jota tunnen tyttöystävääni kohtan, voisi Jumalan silmissä olla väärin.

    Kirkosta erottuani en osaa enää sanoa, uskonko vai enkö. Haluaisin uskoa, mutta mulla on niin paha olla elämässäni, etten ymmärrä miksi Jumala voisi haluta kenenkään kokevan tällaista. Ja jos joku uskaltaa sanoa, että "kaikelle on syynsä" niin haistakoon oikeasti paskan. Yli kymmenen vuoden taistelun jälkeen (josta n. 7 tai 8 olen Jumalaan uskonut ja tukeutunut) en ymmärrä, mikä syy tähän voisi enää olla. Jos joku sanoo noin, tulee vaan sellainen olo, että olen tehnyt jotain hirveää ja mua rangaistaan siksi. Että olen vaan niin paska ihminen, että ansaitsen tämän. Mikä muu syy tähän voisi olla? Olen jo kasvanut ihmisenä, olen empaattinen ja laitan muut yleensä itseni edelle. En ajattele mustavalkoisesti. En tuomitse muita helposti ja yritän antaa anteeksi inhimilliset virheet. Miksei tällaista loppumatonta pahaa oloa anneta sellaiselle, joka on tehnyt jotain oikeasti pahaa, vaikka murhannut tai raiskannut?

    Juuri nyt on vaan helpompi uskoa, että päässäni vaan sattuu olemaan kemiat sekaisin. En kiellä Jumalan olemassaoloa, mutta en uskalla siihen enää luottaakaan.

    ...Anteeksi synkkä teksti. D: Syytän niitä aivokemioita.

    Mutta toi on niiiiiin totta, että ihmiset ei ole ikinä tyytyväisiä säähän! :D Aina on jotain pielessä. Olen itsekin huomannut saman, ja sen takia yritänkin olla valittamatta. Okei valitan aina lumesta, ja siitä että on liian kylmä tai kuuma... mutta toisaalta en kyllä ikinä itke kesän perään. En halua lunta enkä halua kesää. XD Antakaa piiiiitkä syksy ja lyhyt talvi niin olen tyytyväinen pikku repo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aw.. Tuo sun toive-vuodenaika järjestely sopisi mullekin. Ja joo maailma on paha paikka. Mutta musta se syy on siinä että ensin Saatana rupes vattuilee Jumalalle ja sanoo ettei se enää tykkää Jumalasta. Sit se veti Jumalalle menkkaraget ja Jumala heitti sen ulos taivaasta koska Saatanan mielestä Jumala rakasti ihmistä liikaa. Vähän sama ilmiö kai kun ihmiset pelaa Simssii ja ne jotka ei pelaa tulee vetää raget.

      Ainoana erona että sitten Saatana ja kumppanit lensi tänne missä me ollaan. Ja pisti ihmisen lankeamaan. Tai niin mä uskon että kaikki ufohavainnot oikeesti on Saatana ja sen kaverit. Miks muuten ne selittäis "Jou mään mä oon cooli alieni ja fiksu ja sä oot tyhmä ihminen. Aini ps Jumalaa ei ole." Myönnän itseki varmaa sanoisin et oon alieni mielummin ku et sain kenkää kotoa koska en tullut muiden kanssa toimeen.

      Ja siis mitä mä itse ajattelen homoudesta on se et ihminen luotiin mieheks ja naiseks ja rakkaudessa ei koskaan ole mitään pahaa. Rakkaus on hyvää. Mut itse kuitenki uskon et seksi on tarkotettu miehen ja naisen välille. Mut seksi ei kiinnosta mua itseäni muutenkaan joten en tuomitse jos joku siitä ajattelee erilailla.

      Ja joo se on aika vatuttavaa et vaan siks et yks ihminen lankes (Eeva) joskus vuonna nakki me kaikki saatiin synti meidän niskaan. Mut joku fiksu sano joskus et ihan yhtälailla se on epäreilua et vain Jeesus kuoli ja me kaikki päästään kuin koira veräjästä.

      Joo en syytä sua pitkästä ja syvällisestä teksistä ku itseki kirjoitan sellasta lol. Ja siis mun tarkoituksena ei ole pakottaa ketään uskomaan tai saarnata. Kunhan kerron tässä mitä itse ajattelen. Ja joo oon itseki kokenu sen verran paskaa et ymmärrän et jokaisella ihmisellä on syy miks se tekee mitäki. Hyvä tai huono syy on aina syy. Tai siis jos jollain on paha olo tottakai se tekee pahaa.

      Ja kai mä oon siks myös menettänyt uskoni hyvään ihmiseen. Tai mun silmissä kaikki on pahoja ja syntiä tekeviä. Kaikki kykenee tekemään pahaa= kaikki on pahoja. Mut joo mä en tuomitse tai pidä sua yhtään sen huonompana kettuna kuin ketään muutakaan kettua vaikka sulla oiski tyttöystävä. :P

      Musta kaikki ihmiset on yhtä arvokkaita ja turrit myös. :)

      ...
      Okei tässä vaiheessa tunnustan unohtaneeni mitä kaikkea mä tänne kirjoitin. ehehehe. Mulla on hyvä keskittymiskyky ^^'

      Delete
    2. Aika jännä ajatus tuo että ufohavainnot oliskin Saatana ja kumppanit! Siitä tulikin mieleen, että minkä takia sun mielestäsi Jumala on luonut pelkästään Maapallolle elämää, eikä muille tämän aurinkokunnan planeetoille? Ja onko Jumalalla muissa aurinkokunnissa myös planeettoja, joille Hän olis luonut elämän samalla lailla kuin tänne?

      Hmm, eli onko sun mielestä seksi pelkästään lisääntymistä varten, jos se kerran on tarkoitettu miehen ja naisen välille? Jolloin siis kaikki muu kuin penis-in-vagina -seksi olis "kiellettyä", koska se on ainoa, jolla ihmiset lisääntyvät? (Mun mielestä ihmisten ei tarvis kyllä lisääntyä niin kauheasti, meitä on tänne pallolle jo tehty ihan liikaa. Homous voisi olla ihmislajin luonnollinen tapa säännöstellä yhdyskuntaa!)

      Mua suoraan sanottuna ahdistaa tuo Eeva-juttu. Se antaa kristinuskossa miehille loistavan tavan alistaa naista ja pitää meitä vähempiarvoisina. (Ihan kuin Aatami ei olis ihan omasta tahdostaan syönyt sitä pahuksen omenaa myös????) Totta puhuen kristinuskon naisvastaisuus on muutenkin kamalaa. Raamatun mukaanhan nainen on menkkojen aikaan jotenkin likainen, nainen ei sovi papiksi, ja kyseisen kirjan kirjoittamisen aikaan naisen ja miehen välinen seksikin oli aika lailla vaan naisen raiskaus. Sen takia miehen kanssa ei saa "maata, niin kuin naisen kanssa maataan." Se on toisen miehen alistamista ja tämän miehuuden pois ottamista, kun tämän kanssa ollaan kuin naisen kanssa. (Lesboudestahan tässä ei puhuta mitään, ha!)

      Joo munkaan ei ole tarkoitus puhua pahaa uskonnosta silleen "olet tyhmä kun uskot"-tyylillä ja toivon etten kuulostakaan siltä! On vaan mielenkiintoista puhua näistä asioista niistä selvästi tietävän ja niihin vakaasti uskovan kanssa. Mun mielestä ihmiset saavat uskoa ja tehdä mitä haluavat niin kauan, kun siitä ei ole muille haittaa. Tosin esim. kristinuskosta ON muille haittaa, mutta toisaalta se johtuukin siitä että toiset tulkitsee Raamatun tekstejä vähän oman makunsa mukaan ja haluavat pakottaa muutkin omaa tulkintaansa vastaavaan elämään... *Huokaus* Ei-individualistinen ajattelu, johon yritän pyrkiä, on vaikeaa. Toisaalta haluan uskoa, että ihmiset saa tehdä mitä haluavat kunhan se ei satuta muita, mutta toisaalta ymmärrän, että usein yksilön tasolla harmittomat teot ja uskomukset kumuloituvat yhteisön ja yhteiskunnan tasolla muita satuttaviksi...

      Paha olo ihmisellä ei tosin johda siihen, että se tekisi pahaa. Ihmiset, joilla on valtavan hyvä olla omassa elämässään ja yhteiskunnassa tekee kaikkein eniten pahaa (nimenomaan pitääkseen sen hyvän asemansa), siinä missä esim. vaikeasti masentuneet ihmiset on usein kaikkein empaattisimpia ja muista eniten välittäviä.

      Tuosta sun asenteestahan kristinuskossa on kyse, vai mitä? Lähimmäisenrakkaudesta. :) Se on hirveän kaunis ajatus ja toivoisin, että se ei katoaisi niin usein ihmisiltä kuin tuhka tuuleen heti kun aletaan puhua homoseksuaaleista. (Siinä missä avioeron ottanut ihminen on ihan ok? Mistä asti avioero on ollut Raamatun mukaan ok?? DX)

      Delete
    3. Mustakin on kivaa jutella ihmisille kaikesta ns. syvällisestä, vaikka jos totta puhutaan en itse tiedä asioita paljoa. Ainoa mitä tiedän on miten itse asiat näen ja haistan ja kuulen.

      Ja joo hyvä kysymys onko muilla planeetoilla elämää? Vastaus on joo ja ei. Raamatussa sanottiin että Jumala loi tänne elämää ja tän planeetan ympärille kaiken hienon kuten kuun, auringon, marsin ym.

      Mut sitten tietty on nää ufot/aka. Kummitukset aka. langenneet enkelit. Mä uskon että maaailma on sillei jaettavissa kolmeen osaan. Meidän maalilma, sitten taivas/avaruus ja sitten Jumalan taivas. :P

      Mä itse uskon että nää taivaasta lentäneet tyypit on siinä välitilassa ja me täällä ja Jumala sitten toisella puolella.

      Ja siis itse en tiedä miten se avunperin piti mennä mut ainakan ei ennen pitänyt olla menkkoja, eikä mitään sellasta synnytystä mitä nyt on. Siis ennen paratiisia.

      Ja joo on väärin syyttää naista lankeamisesta. Tai siis Raamattu antaa alkuperäistekstissä sen kuvan että mies hengaili siinä naisen vieressä ja katto sivusta kun käärme jutteli naiselle, eikä puuttunut asiaan. Eikä kieltäytynut kun nainen sano "hei tää on hyvää. maista."

      Et molemmat samalla viivalla. Ja joo naisen alistamisen mä tuomitsen. Itseasiassa tuomitsen kaiken alistamisen ja pakottamisen. Ketään ei saa pakottaa mihinkään. Ja kai sitä Jumalakin ajatteli kun antoi ihmiselle vapaan tahdon.

      Mä itse näen tän elämän aikalailla sillä et Jumala pelaa Simssii vapaa -tahto nappula päällä. Joo musta se kuullostaa hauskalta. XD Niin hauskalta että siinä on pakko olla joku logiikka eiku. :-D

      Ja siis pahasta olosta en ole asiantuntija. Itsellä hemmetin moinen masennus joten tavallaan sitä kautta tiedän miltä se tuntuu. Mut en tiedä mistä se aiheutuu. Ainakaan kaikkien kohdalla. Mulla se oli siitä et ihmiset kiusas ja ahdisti henkisesti ja fyysisesti.

      Ja sit itse seksistä sen verran voin sanoo et mua ei kiinnosta seksi eikä seksuaalisuus oikeastaan. Mua kiinnostaa enemmän katsoa Disneyn piirrettyjä ja miettiä miten komea mies (kettu) Robin Hood on.. kuin että kattelisin poikia. :-I

      Mut siis joo vaikeita kysymyksiä joihin en kaikkiin osaa vastata mut mielelläni juttelen tästä sun kanssa. :)

      Delete